English version
Drukuj

GŁÓWNE OBSZARY INNOWACYJNOŚCI

1. Innowacyjność w zakresie surowców


Konsumenci coraz częściej kierują się w stronę produktów naturalnych i organicznych. Według badań stowarzyszenia NATURE 89% respondentów sprawdza, czy składniki kosmetyku są naturalne. Poszukają preparatów, które nie tylko gwarantują odpowiednie efekty kosmetyczne w stosunku do skóry czy włosów, ale zapewniają także przyjemne odczucia sensoryczne.

Prosta zamiana składników syntetycznych na ich zamienniki naturalne jest niemożliwa. Wprowadzenie surowca pochodzenia naturalnego pociąga za sobą konieczność wymiany wielu składników bazy, począwszy od emulgatorów po konserwanty.


2. Innowacyjność recepturowania kosmetyków o wielofunkcyjnym działaniu, bazujących na składnikach roślinnych


Najnowsze badania substancji pochodzenia naturalnego, także biotechnologicznie modyfikowanych, poszerzają zakres możliwości stosowania i projektowania innowacyjnych produktów o wielokierunkowym działaniu. Konsumenci poszukują formulacji, które zapewnią jednoczesne nawilżenie skóry, ochronę przed promieniowaniem i odżywienie.


3. Innowacyjność w zakresie formy fizykochemicznej i formy produktu determinujące aktywne wnikanie substancji czynnych do głębszych warstw skóry


Na etapie opracowywania receptury należy rozważyć wszystkie aspekty dotyczące aktywności i sposobu transportu danego składnika tak, by spełniał on swoją funkcję. W kosmetologii tworzone i poszukiwane są rozwiązania ułatwiające wnikanie substancji czynnych do wnętrza skóry. Jak każdy narząd, skóra do prawidłowego działania potrzebuje odpowiedniego nawodnienia, witamin, minerałów oraz innych niezbędnych składników. Najlepiej zadbać o to aplikując związki dokładnie tam, gdzie występuje ich niedobór. Do tego celu warto wykorzystać tzw. promotory przenikania, substancje transportujące, nośnikowe.