English version
Drukuj

Zapewnienie jakości

Pełnomocnik Dyrektora ds. Jakości

mgr inż. Elżbieta Dłuska-Smolik
tel. +48 22 568 25 89, +48 22 568 26 14,

faks +48 22 568 20 50


Polityka Jakości realizowana w Instytucie opiera się na niezawodnych i konkurencyjnych usługach opartych na nowoczesnych technikach badawczych z zastosowaniem urządzeń nowej generacji. Ciągłe doskonalenie metod pracy, terminowa i spełniająca uzgodnione wymagania realizacja umów, bezstronność, rzetelność, niezależność i poufność badań, stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych personelu oraz doskonalenie systemu zapewnienia jakości pozwalają na spełnienie oczekiwań i budowę zaufania klientów.


Podstawowym zadaniem Pełnomocnika Dyrektora ds. Jakości jest koordynacja prac Instytutu dotyczących jakości, takich jak:

  • inicjowanie i koordynowanie działań, w tym auditów wewnętrznych i zewnętrznych, dotyczących wdrażania i utrzymania systemu zapewnienia jakości w Instytucie oraz prowadzenie i aktualizowanie ogólnej dokumentacji systemu,
  • organizowanie i uzgadnianie i/lub prowadzenie szkoleń, seminariów, konferencji i sympozjów pracowników Instytutu w sprawach dotyczących jakości,
  • reprezentowanie Instytutu w Klubie Polskich Laboratoriów POLLAB, współpraca z międzynarodowymi organizacjami zajmującymi się problemami jakości.


Zakres działania Pełnomocnika Dyrektora ds. Jakości:


  • zarządza systemem zapewnienia jakości w Instytucie,

  • koordynuje całokształt działań w zakresie systemu zapewnienia jakości,

  • rozwiązuje problemy dotyczące funkcjonowania systemu,

  • reprezentuje Instytut na zewnątrz w sprawach jakości,

  • ściśle współpracuje z Dyrekcją Instytutu w zakresie realizacji polityki jakości,

  • ściśle współpracuje z kierownikami zakładów, kierownikami technicznymi, specjalistami ds. Jakości zakładów objętych systemem jakości oraz kierownikami komórek organizacyjnych Instytutu związanymi z systemem zapewnienia jakości,

  • zarządza częścią ogólną Księgi Jakości, prowadzi rejestry zmian do Księgi,

  • inicjuje opracowania, uzgadnianie, zatwierdzanie, nowelizację, przedłużanie okresu stosowania, rozpowszechnianie poza rozdzielnikiem, wycofywanie procedur ogólnych systemu oraz instrukcji ogólnych, udzielanie odstępstw od procedur ogólnych,

  • przygotowuje harmonogramy audytów wewnętrznych, typuje audytora wiodącego,

  • uzgodnia terminy i zakresy audytu zewnętrznego oraz skład zespołu audytorów, przygotowuje audyt zewnętrzny w Instytucie, utrzymuje kontakty z klientem w sprawie audytu, bierze udział w spotkaniu otwierającym i zamykającym, sporządza harmonogram działań korygujących dotyczący obszaru Rady ds. Jakości,

  • przygotowuje programy przeglądu systemu jakości, ustala skład zespołu, podpisuje protokoły z realizacji działań korygujących,

  • opiniuje i akceptuje wnioski dotyczące szkolenia w zakresie jakości, przygotowuje i aktualizuje zapotrzebowania na szkolenia.


Celem realizowanej polityki jakości jest zapewnienie wysokiej jakości prowadzonych prac, zdobycie zaufania klienta dzięki poprawie dokładności badań, skracanie czasu realizacji badań, a także przekonanie klienta, że wdrożony system zapewnienia jakości jest skuteczny i gwarantuje spełnienie jego wymagań. Cele te realizowane są poprzez ciągłe doskonalenie metod pracy, stosowanie nowoczesnych technik badawczych.